Naxos Beach

Hotellet vi bodde på var jätte fint men en sak vet jag och det är att jag är ännu mer övertygad nu om att jag verkligen inte gillar All inclusive. Detta var ett typsikt all inclusive hotell. Nu hade vi bara frukost och åt sen ute på andra ställen på kvällarna men man kände ändå av det här all inclusive stuket.

Första dan vi kom ville vi äta lunch. Fanns inte ett ställe på hela hotell området som serverade något den tiden vi ville äta. Har man all inclusive är man ju väldigt bunden till tider. Man måste liksom vara hungrig när maten serveras annars får man gå utan till nästa måltid. Vi fick i alla fall en i receptionen att ringa en av restaurangerna där och kolla om vi kunde komma och det gick bra. Då vi var trötta efter resan och inte hade någon större lust att ge oss iväg och leta restauranger utanför området fick det bli det stället och det var inget fel alls på det. Jätte god mat!

Att hitta en minimarket på området gick ju inte. Skulle man köpa en vatten fick man göra det på sitt kort i t ex poolrestaurangen. Man fick ett kort där man fyllde på pengar och sen använde på området. Inga kontanter fungerade och man fick oftast i plastmugg.

Vi fick nästan lite klaustrofobi där första dan. Kände oss en aning instängda där och utestängda från omvärlden men redan senare samma dag tog vi oss utanför området och hittade en minimarket bara en liten bit bort. Även restauranger vi fått tips om från en av guiderna låg alldeles i närheten.

Nu valde vi detta hotell med tanke på Alex. Det var det enda hotellet där i Giardini Naxos som hade Super Kids Club och det var absolut inget fel på hotellet. Fräscht, rent och snyggt, mycket trevlig personal överallt, stort och fint, nära till strand och centrum, 2 pool områden, lekpark med hoppborg fanns, tennis, basketplan, gym mm men hade det inte varit för Alex och Super Kids hade vi nog inte valt ett all inclusive hotell även om du inte måste ta all inclusive.

När vi kom och skulle checka in på hotellet hade vi bokat en bungalow (små 2 vånings villor) med 2 rum men när vi checkar in säger tjejen i receptionen att vi får ett rum på hotellet i stället. Nja tyckte vi, det vet vi inte om vi vill men så säger hon att det är mycket finare än ”villorna” och vi kommer få en jätte fin utsikt. Ok, vi tittar på rummet tänkte vi och vill vi inte ha det får vi det vi beställt men när vi kommer in på rummet och ser utsikten bestämmer vi oss för att stanna där.

Vi fick havsutsikt och det är ju alltid trevligt men det som verkligen fick oss att stanna där var…

Utsikten över Etna. Helt fantastisk!! Hade vi bott i en av villorna hade vi inte haft någon utsikt alls direkt. Här ser man även den poolen vi alltid var vid. Den låg närmast för oss och var den mindre av dom. Den andra som kallades olympiapoolen var jätte stor och sjåpig mamma som man är hade jag varit alldeles för nervös om Alex skulle varit i den då det var svårt att få en överblick och hålla koll där. Här såg jag honom hela tiden var han än var i poolen.

Ena delen av hotellet och bakom där bergen…

Där solen gick ner och…

Färgade himlen…

Alldeles orange.

Etna i solnedgången

Etna när mörkret fallit.

Etna i soluppgången

Havet och stranden på väg att vakna

Har en och annan bild på Etna kan jag säga. Det var så häftigt att se denna rykande vulkan så fort man kom ut på balkongen.

Även havsutsikten var helt fantastisk men ändå inget särskilt. Medelhavet är ju vår vardag och något vi ser i stort sett varje dag. En vulkan däremot hör inte till vanligheterna.

Ännu en utsikts bild på Etna men det kommer mera. Är man så nära en vulkan nöjer man sig inte med att bara se den på avstånd….

This entry was posted in Sicilien. Bookmark the permalink.

11 Responses to Naxos Beach

1. Fenixmona says:

Förstår att du fotat Etna ur alla vinklar o vrår, måste ju vara himla spännande att se en rykande vulkan! Det ser ut som det är väldigt fint där i alla fall men all inclusive är inte så trevligt! Har ändå förståelse för att barnfamiljer oftast tar det för det blir billigare och i ert fall så var det ju det fina aktiviteterna för Alex förstår jag. Själv kom vi hem från ett mycket varmt Side i lördags. Kramiz

2. Hebbe says:

Välkommen hem till landet ”Växlande Väder”…Ser att ni hade en jättemysig omgivning där ni bodde,läckert…All Inclusive,,aldrig i livet…Här har det rullat på ungefär som vanligt,,Bra..Haé Kramen.

3. Jenfan75 says:

Ja jag gillar all inclusive det är ju kanon när man har barn och framförallt en diabetiker. Men vem säger att man måste äta på hotellet bara för att man betalat för all inclusive. Men jag ror dom är mer serviceiriktade i turkiet

4. Sita says:

Vilka härliga bilder du visar. Kram

5. Lena says:

Härligt att du är tillbaka med bloggandet! Så fina bilder du visar oss, ser fantastiskt ut på Sicilien. Men nej det blir Turkiet igen i september…….Skönt att ha och se fram emot , har regnat något varje dag på min semester hemma i Sverige! Hälsar Lena

• Sand mellan tårna says:

Ja Sicilien var helt fantastiskt. Vi är så nöjda med vår resa 🙂 Åh, då åker ni snart ner igen. Alanya eller?
      Ha det gott!!

6. Välkommen hem igen!! Låter och ser ut som ni haft en toppen semester! Ser fram emot mer bilder och histon dvjsdhklsrier vad ni har haft för er!!

7. Pia F says:

Mer härliga bilder. Har heller aldrig gillat all inclucive, det tar död på alla lokala näringsidkare. Men kan förstå barnfamiljer som på så sätt har koll på ekonomin. Skönt att du är tillbaka efter semestern. två månader kvar sen bär det av till Alanya igen!

• Sand mellan tårna says:

Både mer bilder och filmklipp kommer 🙂
      Ja usch, jag gillar inte all inclusive men har full förståelse för dom som tar det. Nu hade vi ju bara frukost och fick därmed chansen att besöka flera lokala restauranger med underbart god mat.

8. Veiken says:

Jag blir mer och mer övertygad om att jag vill till Sicilien.
    Jag har i en svag stund lovat min dotter att åka med till Bodrum i början av september. Det blir hon, hennes lillkille och jag. Våra gubbar få stanna hemma och passa husen 🙂
    all inclusive, tyvärr……

9. Rosita says:

Härliga bilder! Jag tror ni skulle gilla konceptet där vi bor nu. Platsen dessutom perfekt för ”yngre” barn, som inte kan simma. Sååå långgrunt och stilla hav. Vår familj är ”strandmänniskor” framför poolmänniskor. Då vi har två ”större” barn också, utöver 2-åringen så återvänder vi nog dock till vårt favorithotell nästa sommar (bättre havsbad för simglada barn och roligare pooler för ”större” barn). Detta kan du läsa om under kategori Rhodos.
    Här, där vi är nu, semestrade vi de fyra första åren med barn. Som sagt perfekt resmål för småbarnsfamiljer. Och nu längtade jag så mycket tillbaka till Spanien …
    🙂
    Mitt nästa inlägg är från Turkiet och mitt temareportage ”Svensk mamma utomlands”. Vem vet, du kanske känner denna svenska 🙂